Mezőgazdaság és vidékfejlesztés

Több marketing lehetőség a magyar agrártermékeknek!

Több marketing lehetőség a magyar agrártermékeknek!

2014. 04. 15.

A ma elfogadott, és 2016. január 1-től hatályba lépő új szabályozás következtében a támogatható termékek köre bővült. Magyar szempontból jelentős eredmény, hogy az eddigiekkel ellentétben támogathatóak lesznek az oltalom alatt álló borok, a halászati és akvakultúra termékek, valamint a csemegekukorica is.
 
Ez utóbbinak óriási a jelentősége, hiszen Magyarország Európa legnagyobb csemegekukorica termelője. A termőterület 2013-ban 34 ezer hektárt tett ki. A konzervkukorica termelés 2013-ra az előző évhez képest 17 %-kal 187 ezer tonnára nőtt, a bérmunkával együtt a teljes termelt mennyiség 209 ezer tonna volt. A kiváló magyar csemegekukorica világszerte keresett termék, a 2013. évi exportunk 179 ezer tonnát tett ki, amely a teljes mennyiség 94 %-a. Glattfelder Béla a szavazást követően elmondta: „Óriási siker, hogy a konzervkukorica agrár-promóciós támogatásban részesülhet a jövőben, erre ugyanis eddig nem volt lehetőség. Ezek a többletforrások az ágazat további fejlődését és bővülését eredményezik majd. Különösen az unión kívüli harmadik országokban, főleg a feltörekvő keleti piacokon nyílik majd nagyobb lehetőség a magyar konzervkukorica megismertetésére. Ez összhangban áll a magyar kormány keleti nyitás stratégiájával”.
 
„Magyar kérésre az agrár-élelmiszeripari ágazatban működő, közfeladatot ellátó szervek is felvételre kerültek a javaslattevő szervezetek közé. Így megnyílik a lehetőség például az Agrárkamara előtt, hogy az érintett termelőket összefogva egy közös pályázatot nyújtson be. Ez óriási segítséget jelenthet a gazdák részére” – hívta fel a figyelmet a néppárti politikus.
 
Az uniós promóciós keretösszeg 2016-tól évenkénti fokozatos emelkedéssel 61 millió euróról 200 millió euróra emelkedik 2020-ra. Az uniós társfinanszírozási arány a jelenlegi 50 %-ról 70 %-ra emelkedik az unió területén megvalósuló promóciós programoknál. Ez az arány az EU-n kívüli harmadik országokba irányuló, valamint a több ország részvételével megvalósuló összetett programoknál 80 %-ra, piaci zavarok vagy más krízishelyzet esetében 85 %-ra emelkedik.
 
„Mindezek eredményeképpen nagyobb lehetőség nyílik a magyar mezőgazdasági termékek unión belül és kívül történő megismertetésére. Ösztönzök mindenkit, hogy a 2016-os évtől kezdve bátran pályázzon az agrár-promóciós programokban való részvételre” – zárta gondolatait Glattfelder Béla.