Hírek

Mobilitási Csomag: A józan ész bukása

2018. 07. 04.

„Most láthatjuk, igazán, hogy mivel is állunk szemben. A mai plenáris szavazás felülírta azt a fáradságos munkával elért kompromisszumot, amelyet a Közlekedési és Turisztikai Bizottságban (TRAN) sikerült kidolgozni a Mobilitási Csomag három fő dossziéjában. Az európai értékek legnagyobb szószólói ma szavazatukkal hatalmas csapást mértek a szolgáltatások és az áruk szabad mozgásának uniós alapelveire és bebizonyították, hogy az EU belső piacának egysége sem szent a számukra. Mindeközben veszélyeztetik az európai ipar versenykésességét, a fuvarozó vállalkozásokat és munkahelyek tízezreit” – hangsúlyozta Deli Andor fideszes EP-képviselő a szavazást követően.

Elkeserítő, hogy milyen vehemenciával küzdöttek egyes tagállamok képviselői az ellen, hogy megmaradjon az európai közlekedési piac egysége. Szem elől tévesztették nemcsak több millió közúti közlekedésben dolgozó polgár érdekeit, hanem semmibe vették az európai ipar és érdekképviseleti szervezetek véleményét is. Végső soron mindnyájan megisszuk ennek levét, hiszen a túlbürokratizált, jelentős adminisztratív többletteherrel járó előírások az árak emelkedéséhez és a közlekedési szektoron belül tapasztalható visszaeséshez vezetnek majd. Miközben Európa-szerte már most is hatalmas sofőrhiány tapasztalható.

„Szomorú nap ez a közlekedési szektor egésze számára. De szomorú nap az Európai Unió számára is, mivel a nyugati politikai hatalmak képviselői ismét megmutatták arroganciájukat és megakadályozták, hogy a kiküldetési irányelv tárgyalása során a közép- és kelet-európai országok rengeteg engedményét ellensúlyozzák egy, a közlekedési szektor számára speciális és elfogadható előírásokat tartalmazó jogszabály elfogadásával. Ez pedig tovább mélyíti az árkot Európa keleti és nyugati része között” – hangsúlyozta Deli Andor.

Kósa Ádám a Foglalkoztatási és Szociális Bizottság fideszes EP-képviselője a szavazás kapcsán elmondta: „Az ’egyenlő munkáért egyenlő bér’ alapelvét a nyugati, protekcionista politikusok kampányfogásként használják az ideiglenesen külföldön dolgozó, versenyképesebb munkavállalók kiszorítására. A fuvarozó-szállítmányozási ágazat versenyképes, modernizált járműparkkal rendelkező magyar cégei is extra kiadásokkal és további, adminisztratív terhekkel szembesülhetnek a vezetési időre, szünetekre és pihenőidőre vonatkozó követelmények szigorítása miatt. Ez pedig a többi vállalkozás és a vásárlók számára is árnövekedést okoz Európa-szerte”.

„A plenáris döntés értelmében mindhárom dosszié visszakerül a közlekedési szakbizottságba, ahol továbbra is azon leszünk, hogy egy olyan végső uniós jogszabály szülessen, mely a lehető legnagyobb mértékben figyelembe veszi fuvarozóink érdekeit. Azonban nagyon nehéz lesz a ma elutasított kompromisszumnál jobb és mindenki számára elfogadható szöveggel előállni” – tette hozzá Deli Andor, a csomag magyar felelőse.