2021. 03. 24.
Az Európai Parlament ma esti plenáris ülésén bemutatták a digitális oktatáspolitika kidolgozásáról készült jelentést. Bocskor Andrea, fideszes EP-képviselő a jelentés kapcsán hangsúlyozta: “A minőségi és modern oktatás befektetést jelent a jövőnkbe, a társadalmi kohézió, a fenntartható gazdasági növekedésnek és fejlődés alapja, a versenyképesség záloga. Az inkluzív és megfelelően finanszírozott oktatás a zöld és digitális átállás egyik fő mozgatórugóját jelenti”.
Bocskor Andrea írásbeli hozzászólásában elmondta: „A koronavírus világjárvány következtében középpontba került a digitalizáció és a digitális oktatás kérdése. Egyik napról a másikra kellett átállni az online térben megvalósuló távoktatásra, ami sok kihívással járt a tanároknak, a diákoknak és a családoknak egyaránt. Mindeközben az európai polgárok jelentős része még mindig nem rendelkezik megfelelő digitális készségekkel, a digitális infrastruktúra, a számítógépes programok és eszközök használata is nagy különbségeket mutat a korosztályok között. Míg a fiatalok (16-24 év közötti korosztály) 82 % rendelkezik digitális alapkészségekkel, addig az idősebb (55-74 év közötti) korosztály körében ez az arány 35%. A számok bizonyítják tehát, hogy van mit tenni a digitális készségek javítása terén”.
„Különösen fontos, hogy valamennyi oktatási intézmény és diák hozzáférjen a szélessávú és gyors internethez, ami a digitális készségek fejlesztésének és a digitális oktatás előfeltétele. Elengedhetetlen, hogy a vidéki kistelepüléseken élő tanulóknak is biztosítva legyen az internet hozzáférés, hogy a lakóhely ne legyen akadálya a távoktatásban való részvételnek” – hangsúlyozta az EP-képviselő.
„A jelentés ösztönzi az Európai Bizottságot és a tagállamokat, hogy biztosítsák az iskolák számára a technikai eszközök és internetkapcsolat mellett a biztonságos és megbízható számítógépes programokhoz szükséges támogatást, valamint az e-források, az e-anyagok, a videók, az e-mentorálás és az online képzésekhez, nyelvtanuláshoz való hozzáférést. E tekintetben a helyi kulturális és közösségi intézményeknek, például a könyvtáraknak és múzeumoknak, mint digitális erőforrásoknak is kulcsfontosságú szolgáltatói szerepük van”- emelte ki Bocskor Andrea.
A képviselő felhívta a figyelmet a személyes oktatás alapvető fontosságára, főleg az oktatás alsó szintjein, és hangsúlyozta, hogy az innovatív és modern oktatás érdekében minél hamarabb be kell vonni a digitális eszközöket is az oktatási folyamatba. Emlékeztetett arra, hogy a digitális tér lehetőséget ad az oktatás zöldebbé, környezetbaráttá tételére is. „Sok a megoldandó feladat, a Covid-19 világjárvány egyértelmű hiányosságokat tárt fel az oktatás és a digitalizáció terén, amelyek kezelésére koordinált intézkedésekre és befektetésekre van szükség” – tette hozzá Bocskor Andrea.