2023. 11. 21.
Az Európai Parlament plenáris ülése a mai napon elfogadta a teherautók és a buszok károsanyag-kibocsátási célértékeinek csökkentéséről szóló javaslatát. Tóth Edina, a Fidesz EP-képviselője szerint a nehézgépjárművek töltési infrastruktúrájának hiánya jelenleg óriási kihívás. „Brüsszel átgondolatlan szabályozása tovább emeli az új teherautók és buszok árát.” – tette hozzá.
Tóth Edina felszólalásában kiemelte: a helyközi közlekedés terén még nem vagyunk felkészülve arra, hogy az Európai Parlament baloldalának újabb átgondolatlan ötlete alapján az általuk javasolt időtávon belül kizárólag ‘zöld’, elektromos buszokat alkalmazzunk. „Ha túlzottan szigorú uniós szabályok és célkitűzések vonatkoznának ezekre a járművekre, azok ismét jelentős terheket rónának a közlekedési vállalatokra. Ez a teher pedig visszahatna a jegy- és bérletárakra, például a Magyarországon különösen kedvező áru vármegyebérletek és országos bérletek áraira, amelyeket az utasoknak kellene viselniük. Világos, a baloldali képviselők továbbra is teljesen figyelmen kívül hagyják az európai emberek érdekeit” – mutatott rá.
A fideszes politikus szerint a rendelkezésre álló idő rendkívül rövid annak tudatában, hogy egyelőre sem megfelelő töltőinfrastruktúra, sem fizetőképes kereslet nincs a kizárólag nem belső égésű motoros buszok és teherautók használatára, ezért a járművek átlagéletkora tovább fog növekedni. „Lépéseinket átgondoltan és alaposan kell megterveznünk és megvalósítanunk, hogy az ne okozzon túlzott terheket a vállalkozásoknak és az utasoknak!” – zárta hozzászólását.