Hírek

deli andor

Környezetbarátabb járműveket az EU útjaira!

2018. 07. 10.

„Egyetértünk abban, hogy szükséges a városok légszennyezettségének csökkentése és levegőminőségének javítása, ugyanakkor a tagállamoknak nagyobb mozgástérre van szükségük. Mi ambiciózus, ám megvalósítható célokat szeretnénk kitűzni, melyek figyelembe veszik az egyes országok és régiók különböző fejlettségi szintjét, olyan megoldásokat, melyek minden tagállam számára elfogadhatóak. Tényleges javulást akarunk elérni városainkban és falvainkban” – hangsúlyozta Deli Andor, a Közlekedési és Turisztikai (TRAN) szakbizottság fideszes tagja.

A TRAN szakbizottság ma elsöprő többséggel fogadta el a tiszta és energiahatékony közúti járművek használatának előmozdításáról szóló jelentését, melynek Deli Andor vajdasági származású EP-képviselő volt a néppárti felelőse. A jelentés célja, hogy ösztönözze az egyes tagállamokat a környezetkímélő, alacsony károsanyag-kibocsátású járművek vásárlására a közbeszerzési eljárások során.

Az Európai Bizottság elképzelése szerint tagállami kvótákkal ösztönöznék a  környezetkímélőbb járművek vásárlását és ezáltal világossá tennék az európai autógyártók és az ipar számára, hogy nagy igény van ilyen járművekre. „Fontos lenne megerősíteni a környezetkímélő járművek európai gyártását mielőtt szigorú kvótákat írnánk elő, hiszen a személygépjárművek piaca korlátozott, környezetkímélő nehézgépjármű és busz pedig nagyon kevés létezik és azok is inkább Európán kívüli gyártóktól származnak” – hangsúlyozta Deli.

„A Bizottság által készített javaslat egyoldalúan az elektromos járműveket részesíti előnyben. Mivel e járművek ára jelenleg többszöröse a hagyományos járművekének és egy új infrastruktúra kiépítésének szükségességét vonja magával, megvolt a veszélye annak, hogy ez hatalmas pénzügyi többletterhet jelentsen a tagállami hatóságok és önkormányzatok számára. Ez akár a menetjegyárak drágulásához is vezethetett volna” – mondta a fideszes politikus. „Sikerült elérni, hogy egy technikailag sokkal semlegesebb egyezség szülessen, mely nemcsak a drága elektromos technológiát preferálja, hanem a tagállamok hatóságaira bízza annak eldöntését, milyen technológiát részesítenek előnyben a közbeszerzések során” – tette hozzá a képviselő.